Case: Saku-Tek Oy – asiakaskokemuksen kehittäminen sähkö- ja automaatioyrityksessä  

Saku-Tek Oy on eritoistunut sähkö-, automaatio- ja kunnossapitotyöhön.

Keravalaisen Saku-Tek Oy:n toimitusjohtaja Jarkko-Pekka Pennanen ja NUOTTA-hankkeen tiimi lähtivät nykytila-analyysin avulla hakemaan vahvistusta yrityksen toimintatapojen ja asiakaskokemuksen kehittämistarpeisiin. 26 henkilöä työllistävä Saku-Tek Oy on osa suomalaista WEST Invest Group -konsernia, joka on merkittävä toimija energian ja vedenkäsittelyn saralla. Konsernin strategiassa on entistä vahvemmin korostettu laadukasta asiakaspalvelua sekä yhtenäistä asiakaskokemusta.

Techvillan tekemän nykytila-analyysin pohjalta pidettiin yhteinen workshop, jossa määriteltiin Saku-Tekin projektiliiketoiminnan työnkulut sekä asiakkaan tarpeet ja odotukset projektin keskeisissä vaiheissa. Tällä tavoin kyettiin luomaan asiakaskokemuksen mittaristo johdon tueksi, sekä jatkuvan asiakaspalautekyselyn sisältö tuottamaan tietoa onnistumisesta ja kehittymisestä.  

”Saimme NUOTTA-hankkeen nykytila-analyysin avulla vahvistusta yrityksemme toimintatapojen kehittämistarpeisiin. Kiitokset Techvillan tiimille hyvästä yhteistyöstä ja ajatustemme havainnollisesta dokumentoinnista.” 
 
Jarkko-Pekka Pennanen, CEO, Saku-Tek Oy

Työpajan jälkeen TechVilla toteutti Saku-Tekille havainnollisen asiakaspolun kuvauksen, joka tukee jatkossa yritystä asiakaskokemuksen kehittämisessä sekä strategiatyössä. Työpajan ja TechVillan tuottaman dokumentaation avulla Saku-Tek sai selkeät työkalut asiakaskokemuksen johtamista varten. Jatkotyönä Saku-Tek toteuttaa asiakaspolusta eri asiakasryhmiin toteutettavat versiot, sekä syventää ymmärrystä haastattelemalla muutamia asiakkaita. NUOTTA-hankkeen avulla Saku-Tek sai hyvän startin asiakaskokemuksensa systemaattiseen kehittämiseen.  

Saku-Tek on merkittävä toimija energian ja vedenkäsittelyn saralla - kuvassa keltaiseen huomiotakkiin pukeutunut mies seisoo konehallissa selkä selin kameraan. Asiakaskokemuksen laatu on keskeisessä osassa konsernin strategiaa.


NUOTTA-EAKR-hanke tukee ja rohkaisee pk-yrityksiä toteuttamaan asiakaslähtöisiä palveluinnovaatioita, parantamaan asiakasymmärrystään, ja kehittämään palveluja paremmin vastaamaan asiakkaiden muuttuvia tarpeita ja odotuksia. Hanke jatkuu kesään 2025, vielä ehtii siis mukaan! Lue lisää: nuottahanke.fi

Yleiskatsaus

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Analytiikka ja markkinointi

Tämä sivusto käyttää Google Analyticsia kerätäkseen tietoa sivuston käytöstä, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.